Friday, January 22, 2010

Dragon Quest




Today I'm going to talk about a game series that I'm passionate about. That series is Dragon Quest! Dragon Quest is a fantasy role-playing game series made in the 1980s by Horii Yuuji inspired by Dungeons and Dragons. This game series not only has fantasy elements but tons of real world culture seeped in. And one of the most epic timelines of all time where all the hero's from each game, manga, anime or novel and their tales are all interwoven into a larger story. Dragon Quest is so popular in Japan that the Japanese government had to make a law that Square Enix (or at that time just Enix) couldn't release the games on weekdays due to the release of the third game being during the week and causing many office workers and school children shirking responsibilities to wait in line for the game. When I went to Japan I became so obsessed with Dragon Quest that I bought over 30 volumes of manga, two novels and other paraphernalia. I seriously love this series and recommend it to any of you who have never heard of it..or who used to love the Dragon Warrior series for Nintendo but wonder where it went.

Manga








今日、私は私の大好きなテレビのゲームシリーズについて話します。 ドラゴンクエスト というゲームシリーズは八十年代に堀井 雄二 (ほりい・ゆうじ)によって作られた作品です。ドラゴンクエストは米国の有名なダンジョンズ&ドラゴンズというロールプレーイングゲーム の影響を受けて作られました。ファンタジー の要素が入っていって、色々な現実の世界の文化が含まれています。このゲームシリーズの世界が面白いし、勇者達の冒険は大変すばらしい英雄譚 だし、僕は大好きなんです。
このシリーズの作品の中には様々なゲーム以外の要素物が入っています。例えば漫画、アニメや小説さえ出ました。 私だけがこのゲームシリーズを好きでわなくて色々な世論調査によると日本の人口の80%の人は大体ドラグンクエストのシリーズを知っています。 日本では、ドラグンクエストは有名で政府はドラグンクエストの為に特別な法律を作りました。 この法律の為にドラグンクエストの発売は週末にしか出られません。この法律が作られる前、ドラグンクエスト3 発売されたの時、多くの人が ドラゴンクエストを 買うために 行列を 作りました。  そのに行列入るために 授業や仕事を休みました。最後に言えば私の大好きなゲームシリーズは日本では大変有名ですよ。 

The most popular game besides 3.
ドラグンクエストVは日本の二番人気あるゲーム


Here are some cool links for more information if your interested in the series!
http://www.dqshrine.com/dq/
http://hg101.kontek.net/dragonquest/dragonquest.htm

1 comment: